Seminar om framtida for skoler i distrikts-Norge. Hva står på spill? Seminaret holdes ved Høgskolen i Oslo og Akershus, torsdag 2. februar 2017.

Velkommen til seminar på Høgskolen i Oslo og Akershus 2. februar 2017. Utgangspunktet for seminaret er to forskningsprosjekter ved By- og regionforskningsinstituttet NIBR:
Rural Depopulation and the Governance of Education. A Comparative Study of Latvia and Norway
DEMOS-network: Democracy, equity and the local community – welfare and education in a globalized world
Seminaret er gratis og inkluderer kaffe/te og enkel lunsj, og vil foregå på norsk og engelsk. 
Påmelding innen 25. januar 
Last ned programmet (PDF)
Program
Med forbehold om endringer.
09.30 
Registration and coffee
10.00 
Welcome – Two projects in one conference 
Susanne Søholt, By- og regionforskningsinstituttet NIBR, HiOA
10.15 
School closure in Norwegian districts: Conflict and collaboration 
(Skolenedleggelser i distrikts-Norge: konflikter og samarbeid)
Aadne Aasland, NIBR
Ensuring access to good quality education in municipalities with declining population: a comparative study of Latvia and Norway 
Inta Mierina, University of Latvia
Comments and questions
11.10 
Coffee break
11.30 
School closures and effects on local communities: The school as the “local community fabric” 
(Skulen som knutepunkt for lokalsamfunnet) 
Mariann Villa, Norsk senter for bygdeforskning/NTNU
Agneta Knutas, Program for lærerutdanning, NTNU
Rural schools and local communities – what is at stake in the debates on closure? 
(Hva står på spill i debattene om nedlegging av distrikts-skoler?) 
Susanne Søholt, NIBR, HiOA
Comments and question
12.15 
Lunch
13.00 
A Norwegian municipality on the question of the governance of local school structure 
Comments and questions
13.30 
Rural pupils and rural communities without local schools 
(Elevar og lokalsamfunn i Bygde-Noreg utan lokal skule) 
Karl Jan Solstad, Nordlandsforskning
Comments and questions
14.00 
Coffee break
14.15 
Rural youth, education, place and participation 
(Landsbygdens unga. Utbildning, plats och delaktighet) 
Maria Rönnlund, Umeå universitet
Comments and questions
14.45 
Rural schools research in Eastern and Western Europe: Space, place and where next? 
Linda Hargreaves, University of Cambridge
Comments and questions
15.15 
Short summing up. Expected outcomes from the two projects. 
Agneta Knutas/Mariann Villa/Susanne Søholt

Vil du vite mer?

Ta kontakt med oss så hjelper vi deg, enten det er å komme i direkte kontakt med ansatte eller finne annen relevant informasjon.

  • Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.