BIOTOUR: From place-based natural resources to value-added experiences: Tourism in the new bio-economy

Besseggen
Besseggen

Nature-based tourism (NBT) is an increasingly important sector of the Norwegian bio-economy, and the potential for further growth is high. The BIOTOUR project will analyse key conditions for further development of this sector, thereby strengthening its contribution to business innovation, community development and sustainable use of natural resources. Tourism in the outdoors is undergoing significant changes in terms of diversification, globalization and new technology. The rapid changes emphasize the need for better knowledge of resource use, demand structures and product configurations, including also ICT solutions and NBT entrepreneurship. These conditions call for an inter-disciplinary research approach to build cutting-edge knowledge. The overall hypothesis is that an integrated perspective of the Norwegian nature-based tourism sector (including resource, market and management analyses) will provide a basis for new products and more sustainable development

Project details

Project number

6352.00

Project period

01/04/2016 - 31/03/2020

Collaboration partners

NMBU (prosjektleder), TØI, NINA, Høgskolen i Sogn og Fjordane, ETOUR (Sverige), LUKE (Finland), HSR Rapperswil (Sveits), Oregon State University (USA)

Financing

Norges forskningsråd, programmet BIONÆR

Publications

  • Report

2024

R-3/24 Forbrukerholdninger relatert til utvikling av mer bærekraftige verdikjeder for fôr

Contributors:
About the Result

Denne rapporten er skrevet som en del av forskningsprosjektet SUSFEED, som undersøker hvordan fôrsystemet til husdyrhold og oppdrett av laks i Norge kan gjøres mer bærekraftig. I rapporten ser vi nærmere på aktuelle forbrukerholdninger knyttet til mulighetene for nye fôringredienser og økt andel av norskproduserte råvarer i husdyr- og laksefôr. Resultater basert på våre innkjøpte spørsmål i en spørreundersøkelse blant norske forbrukere indikerer relativ høy aksept for bruk av insektbasert dyre- og laksefôr. Likeledes er økt bruk av norske fôrråvarer i husdyr- og laksefôr noe som i stor grad verdsettes blant forbrukerne, mens villigheten til å betale ekstra for dette fremstår mer moderat.

Link to PDF
  • Article

2021

A-21/21 Characteristics of nature-based tourism firms

Contributors: Stian Stensland Knut Fossgard Kristin Løseth

Contact us

Would you like to get in touch with us?
Fill in the form below and we will answer you as soon as possible.